| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lenore
Fundador PN

: 40 Joined: 09 May 2004 Posts: 64 Location: Catanduva
|
|
Trainspotting é mais conhecido por sua versão cinematográfica, um cultuado filme de 1996 que fez a fama do diretor Danny Boyle e do ator Ewan McGregor.
O Filme se passa em Edimburgo, conta a história de alguns amigos que na verdade são ladrões e viciados, eles caminham inexoravelmente para o fim desta amizade e, simultameamente(com exceção de 1 do grupo), marcham para auto-destruição.
Enfim, é um relato ao mesmo tempo visceral e divertido dos humores, hábitos e manias de um viciado dividido entre a busca do prazer e o constante arrependimento. E é também um retrato vivo e dinâmico do submundo da cidade de Edimburgo, freqüentado por jovens ansiosos, rebeldes, desbocados e um tanto desequilibrados.
Mais um bom filme para quem ainda não assistiu.
 _________________ Flávia Dellamura
http://www.taedium.com.br/
flavia@ateus.net
O ódio é meu único vício
O desprezo é minha única virtude
O nada, meu único ideal
A.D.C
Last edited by Lenore on 11/05/2006 - 15:02:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
t. h. abrahao
Fundador PN

: 41 Joined: 22 Jan 2005 Posts: 574 Location: são josé do rio preto - sp
|
|
esta é a primeira viagem do filme. o protagonista fala:
Choose life.
Choose a job.
Choose a carrer.
Choose a family.
Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and eletrical tin openers.
Choose good health, low cholesterol, and dental insurance.
Choose fixed interest mortgage repayments.
Choose a started home.
Choose yor friends.
Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suite on hire purchase in arage of fucking fabrics Choose DIY and wondering who the fuck you are on sunday morning.
Choose sitting on that couch whatching mind-numbing, spirit-crushing games shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
Choose rooting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself
Choose your future
Choose life.
sejamos francos: show! |
|
| Back to top |
|
 |
|